Шосты школьны дзень

ЗАЦВЯРДЖАЮ

                                                      Дырэктар школы

                                                                                 ДУА “Зазерская сярэдняя школа”

                                                                        __________Куляшова Н.П.

                                                              ______________2024

 

КАЛЯРОВАЯ СУБОТА

Актуальнасць праекта.

Увага да асобы навучэнца, яго індывідуальнасці, раскрыццё, развіццё і рэалізацыя яго здольнасцей, асобасных якасцей абавязвае  шукаць эфектыўныя падыходы да арганізацыі выхаваўчага працэсу ў шосты школьны дзень.

Наш педагагічны калектыў імкнецца да таго, каб кожны навучэнец меў як мага болей магчымасцей для развіцця, самазацвярджэння і самарэалізацыі, каб у шосты дзень тыдня навучэнцы маглі прыняць актыўны ўдзел у мерапрыемствах, накіравананых на ўмацаванне фізічнага, псіхалагічнага і маральнага здароўя,  на інтэлектуальнае развіццё, на фарміраванне  грамадзянскай сталасці, на набыццё і развіццё працоўных навыкаў.

Сутнасць праекта – стварэнне адзінай выхаваўчай прасторы для арганізацыі эфектыўнага, сацыяльна-значнага  і карыснага адпачынаку пры   сумеснай дзейнасці школы і бацькоў.

Асноўнымі аспектамі праекта з’яўляюцца ўключэнне навучэнцаў у грамадскае жыццё і ўсведамленне імі асноўнай сацыяльнай ролі чалавека. Такім чынам, выхаваўчая работа ў шосты школьны дзень, з’яўляецца часткай цэласнай сістэмы выхавання школы, якая арыентавана  на арганізацыю актыўнага адпачынку, які садзейнічае зніжэнню стомленасці, умацаванню здароўя навучэнца, інтэлектуальнаму развіццю і грамадзянскаму станаўленню навучэнцаў.

Удзельнікі: навучэнцы 1-11 класаў, педагогі, бацькі

Асноўная ідэя.  

Чаму ўзнікла ідэя каляровай суботы?

Многія праекты  шостага школьнага дня сканцэнтраваны на адным з накірункаў выхаваўчай работы. Каляровая субота - гэта ўніверсальны праект. Рознакаляровасць прыцягвае і прываблівае  ўвагу.

Працэс выхавання мы ўяўляем як вясёлку, дзе кожны колер - накірунак выхаваўчай работы,  індывідуальны і важны. Цыклічнае паўтарэнне накірункаў выхавання  садзейнічае  рознабаковаму развіццю асобы, дазваляе  выбраць для сябе патрэбнае і паспрабаваць дзейнасць у любой сферы  выхаваўчага працэсу. Эфектыўны і карысны адпачынак садзейнічае  асобаснаму росту навучэнцаў. Сітуацыя пошуку сябе стварае магчымасць да самавызначэння і самарэгуляцыі ў розных відах дзейнасці.  Гэта дапамагае навучэнцу самазацвердзіцца ў сваім выбары і  сістэматызаваць  веды і ўменні,  педагогу  - спрасціць  схему падрыхтоўкі, улічваць чаргаванне накірункаў выхаваўчай работы, а г.зн. дакладна планаваць сваю выхаваўчую работу з класам. Дадзены праект  стварае ўмовы і дае магчымасці  навучэнцам развівацца  ва ўсіх накірунках выхаваўчай работы.

Срокі рэалізацыі: верасень – май 2024/2025 навучальнага года

Форма рэалізацыі:

Мэта праекта: стварэнне адзінай выхаваўчай прасторы ў шосты школьны дзень, якая дапамагае асобаснаму росту навучэнцаў іх самавызначэнне, самазацвярджэння, самарэалізацыі ў розных відах дзейнасці

Задачы праекта:

  • уцягваць навучэнцаў і іх бацькоў да арганізаваных формаў вольнага часу ў межах дзейнасці ўстановы адукацыі;
  • фарміраваць у навучэнцаў грамадзянскую пазіцыю па сродках удзелу ў сацыяльна значымых справах, развіццё сацыяльнай актыўнасці;
  • фарміраваць гарманічна-развітую, грамадска- актыўную асобу;
  • стварэнне ўмоў для дзейнасці дзіцячых і маладзёжных аб’яднанняў, удасканальваць самакіраванне;
  • забяспечыць эфектыўнасць прафілактыкі асацыяльных паводзін дзяцей і моладзі, правапарушэнняў і іншых негатыўных з’яў за кошт арганізацый максімальнай занятасці навучэнцаў;
  • павышаць маральную і эстэтычную культуру навучэнцаў;
  • развіваць творчыя здольнасці навучэнцаў шляхам далучэння іх да творчай дзейнасці;
  • выхоўваць культуру здаровага ладу жыцця і бяспекі жыццядзейнасці;
  • выхоўваць грамадзяніна і патрыёта, інтэгрыраванага ў сучасным свеце

Асноўныя накірункі дзейнасці:

  • Ідэалагічнае выхаванне
  • Грамадзянскае і патрыятычнае выхаванне
  • Духоўна-маральнае выхаванне
  • Эстэтычнае выхаванне
  • Выхаванне культуры бяспекі жыццядзейнасці і здаровага ладу жыцця
  • Сямейнае і гендэрнае выхаванне
  • Працоўнае і прафесійнае выхаванне
  • Прававое выхаванне, прафілактыка супрацьпраўных дзеянняў навучэнцаў
  • Экалагічнае выхаванне
  • Выхаванне культуры быту і вольнага часу
  • Сацыяльна-педагагічная і псіхалагічная асвета
  • Выхаванне асэнсавання неабходнасці ў развіцці і самаразвіцці асобы
  • Работа з бацькамі

Функцыі праекта

Адукацыйная: забяспечвае навучанне, выхаванне і развіццё асобы ў навучальным працэсе

Інфармацыйная:прадугледжвае перадачу педагогам навучэнцу максімальнага аб’ему інфармацыі, з якой апошні бярэ столькі, колькі хоча і можа засвоіць

Здароўезберагаючая:стварэнне асяроддзя для захавання і ўмацавання здароўя навучэнцаў, фарміраванне каштоўнасці здароўя і здаровага ладу жыцця

Арыентацыйная:садзейнічае фарміраванню сацыяльнай і прафесійнай арыентацыі навучэнцаў у вольны час

Камунікатыўная: пашырае магчымасці, кола дзелавых і сяброўскіх зносін навучэнцаў з аднагодкамі і дарослымі ў вольны час

Сацыяльнай адаптацыі: забяспечвае механізмамі і спосабамі ўваходжання навучэнцаў у складанае становішча нестабільнага грамадства

Комплексна-карэкцыйная: забяспечвае ўмовы для аптымальнага прасоўвання кожнага навучэнца ў той ці іншай дзейнасці і ў агульным развіцці

Рэлаксацыйная: рэалізуе права навучэнца на адпачынак і забавы

Асноўныя этапы рэалізаццыі:

І. Падрыхтоўчы этап

  1. Вывучэнне запытаў навучэнцаў і іх бацькоў, іх інтарэсаў па арганізацыі работы ў шосты школьны дзень.
  2. Стварэнне творчай групы педагогаў педагагічных работнікаў па рэалізацы і шостага школьнага дня

3.Аналіз і падбор метадычнай літаратуры па дадзенай праблеме

  1. Афармленне ідэй праекта, дзейнасці
  2. Распрацоўка праекта і плана яго рэалізацыі, афармленне сцэнарыяў выхаваўчай работы
  3. Арганізацыя супрацоўніцтва педагогаў, дзяцей і бацькоў

ІІ. Практычнага ажыццяўлення

  1. Арганізацыя работы па асноўных накірунках праекта
  2. Пошук і ўкараненне перспектыўных тэхналогій, накіраваных на арганізацыю сумеснай комплекснай дзейнасці
  3. Сістэма работы з рознымі катэгорыямі спецыялістаў, якія ўдзельнічаюць у праекце:

- арганізацыя культурна-дасугавай дзейнасці;

- работа аб’яднанняў па інтарэсах;

- мерапрыемствы з навучэнцамі ўстаноў адукацыі ў рамках дзейнасці раённа АА “БРПА”;

- арганізацыя адукацыйнага працэсу па прафесійнай падрыхтоўцы рабочых (служачых) у Х, ХІ класах ўстаноў агульнай сярэдняй адукацыі ў рамках вучэбнага прадмета “Працоўнае навучанне” па спецыяльнасці “Аператары ЭВМ”.

  1. Арганізацыя і правядзенне сумесна распрацаваных мерапрыемстваў у межах праекта шостага школьнага дня.
  2. У канцы кожнай чвэрці і навучальнага года запланавана правядзенне рознакаляровых дзён і субот.

ІІІ. Заключны этап. Рэфлексія

  1. Падвядзенне вынікаў рэалізацыі праекта. Значнасць грамадскага меркавання, уласная канструктыўная, аналітычная дзейнасць.
  2. Абагульненне вопыту па выніках рэалізацыі праекта.
  3. Карэкціроўка дзеянняў суб’ектаў узаемадзеяння на аснове вынікаў маніторынгу, унясенне змен у планы дзейнасці.
  4. Педагагічны пошук рэзерваў і вызначэнне шляхоў далейшага развіцця.

Формы і метады рэалізацыі праекта:

  • Святы
  • Гульні-падарожжы
  • Вусныя часопісы
  • Гульнёвыя праграмы
  • Квэсты-гульні
  • Забаўляльна-пазнавальныя праграмы
  • Фестывалі
  • Конкурсы
  • Інтэрактыўныя гульні
  • Трэнінгі
  • Заняткі з элементамі трэнінга
  • Спартландыі
  • Спаборніцтвы
  • Акцыі
  • Што? Дзе? Калі?
  • Інтэлектуальныя турніры
  • Інтэлектуальныя марафоны
  • Вусныя часопісы
  • Круглыя сталы і г.д.

 

Рэсурснае забеспячэнне:

  • Нарматыўна-прававое забеспячэнне: Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адукацыі; Канцэпцыя бесперапыннага выхавання дзяцей і моладзі; праграма бесперапыннага выхавання дзяцей і моладзі на 2021-2025 гады; інструктыўна-метадычнае пісьмо “Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2023/2024 навучальным годзе”; інструктыўна-метадычнае пісьмо аб арганізацыі класнага кіраўніцтва і работы куратара вучэбнай групы ва ўстановах адукацыі; інструктыўна-метадычнае пісьмо “Аб дадатковых мерах па ўдасканаленню работы ўстаноў адукацыі ў шосты школьны дзень
  • Кадравое забеспячэнне: намеснік дырэктара па ВР, педагог-арганізатар, педагог сацыяльны, бібліятэкар, класныя кіраўнікі, настаўнік фізічнай культуры і спорту, кіраўнікі аб’яднанняў па інтарэсах
  • Метадычна-рэсурснае забеспячэнне:распрацоўка метадычнага суправаджэння, якое забяспечвае работу па праекту; выданне сцэнарных распрацовак, метадычных рэкамендацый

Чакаемыя  вынікі:

  • развіццё творчага патэнцыялу асобы кожнага навучэнца праз самавызначэнне
  • павышэнне ўзроўню матывацыі, актыўнасці навучэнцаў у шосты школьны дзень і, як вынік, заахвочванне максімальнай колькасці дзяцей
  • павышэнне ўзроўня выхаванасці навучэнцаў
  • максімальная занятасць навучэнцаў у шосты школьны дзень
  • умацаванне фізічнага здароўя
  • асэнсаванае разуменне “важнасці” грамадска карыснай працы, актыўны удзел у розных відах грамадскай работы
  • павышэнне актыўнасці ўдзелу бацькоў у выхаваўчых мерапрыемствах у шосты школьны дзень, наладжванне больш цесных кантактаў школы і сям’і.